Unde pot lucra românii în Serviciul Civil din UK fără să aibă nevoie de cetățenie britanică
Să lucrezi în Serviciul Civil din Marea Britanie ce cuprinde departamente guvernamentale, agenții și instituții non-departamentale subordonate Guvernului, poate fi o decizie extrem de avantajoasă în cariera profesională pentru românii din Regatul Unit.
Serviciul Civil operează sub autoritatea Coroanei și a Primului Ministru și are un impact semnificativ asupra vieții rezidenților prin implementarea politicilor și prin furnizarea serviciilor publice. Angajații care ocupă aceste funcții nu au obligativitatea de a avea cetățenie britanică, iar mediul de lucru a devenit, conform datelor recente, mai divers și mai inclusiv comparativ cu anii precedenți.
Analiști, finanțiști, dar și ofițeri în sistemul penitenciar
Pe pagina Guvernului sunt listate 28 de domenii profesionale dintre care candidații pot alege ce li se potrivește. Între opțiunile de carieră sunt cele de Analiză, prin posturi de economiști, statisticieni, cercetători operaționali și sociologi. În domeniul Comercial și de Achiziții publice, Guvernul alocă anual o sumă impresionantă de 49 de miliarde de lire sterline destinate contractelor externe pentru achiziționarea de bunuri și de servicii. Acestea sunt gestionate în prezent, la nivel national, de un grup de 4000 de specialiști în achiziții, analiști de piață și profesioniști în dezvoltarea strategiei de comerț. Sunt incluse profesii și din alte domenii ca Resurse Umane, Finanțe, Comunicare, Audit Intern, Negocieri, Analiza Informațiilor, Date Digitale și Tehnologie, Juridic, Taxe și Securitate, printre altele.
Serviciul Civil are un rol extins și implică furnizarea unor servicii esențiale. Printre acestea se numără acordarea de beneficii persoanelor aflate în situații dificile, serviciile de ocupare a forței de muncă și gestionarea pensiilor. Totodată, este inclusă eliberarea permiselor de conducere, dar și administrarea închisorilor.
Cel mai mare departament din Serviciul Civil este Ministerul Justiției (foto 1), urmat de Departamentul pentru Muncă și Pensii. Pe locul al treilea se situează Administrația Fiscală și Vamală a Majestății Sale (HM Revenue and Customs), apoi Ministerul Apărării și Ministerul de Interne (Home Office). Personalul din aceste departamente reprezintă aproximativ 68% dintre funcționarii publici.
Știm că mutarea într-o altă țară înseamnă multe eforturi.
Înseamnă curajul de a pleca și de a fi departe de cei dragi.
Și tocmai de aceea, te ajută să știi că banii tăi sunt în siguranță. Transferă bani simplu, rapid și fără comisioane bancare exagerate în România și nu numai.
Noi departamente guvernamentale
Prim-ministrul Rishi Sunak a anunțat în data de 7 februarie 2023 că va crea trei noi departamente guvernamentale: Departamentul pentru Securitate Energetică și Net Zero, Departamentul pentru Știință, Inovare și Tehnologie și Departamentul pentru Afaceri și Comerț. Modificările aduse au inclus și o reorganizare a Departamentului pentru Cultură, Media și Sport.
Noile departamente au fost formate din Departamentul pentru Afaceri, Energie și Strategie Industrială și Departamentul pentru Comerț Internațional, împreună cu Departamentul pentru Digital, Cultură, Media și Sport. Modificările au intrat în vigoare imediat după anunț, însă programul complet de tranziție urmează să fie finalizat.
Ce naționalități sunt eligibile pentru funcțiile din Serviciul Civil
Cei care pot aplica pentru posturile disponibile în Serviciul Civil sunt cetățenii din Marea Britanie, din Irlanda și din țările Commonwealth cu drept de lucru în Regatul Unit, dar și cetățenii care provin din Uniunea Europeană, Elveția, Islanda sau Lichtenstein. De asemenea, membrii familiilor celor cu pre-rezidență și rezidență sub schema European Union Settlement Scheme (EUSS).
Toate regulile de eligibilitate în funcție de naționalitate pot fi accesate pe pagina Civil Service Nationality Rules.
Este disponibilă și o hartă a posturilor vacante din Serviciul Civil, asemeni pozei alăturate, de pe întreg teritoriul Marii Britanii, în timp real și ușor de accesat.
Serviciul Civil în cifre
Conform datelor furnizate oficial de către Guvern, în acest an a crescut numărul femeilor angajate, este mai mare numărul persoanelor care provin din minorități, și a crescut și salariul mediu al unui funcționar public.
- 54,6% angajați sunt femei, în ușoară creștere de la 54,5% în 2022.
- 15,4% dintre angajați provin din minorități, în creștere de la 15,0% în 2022.
- 15,8% au declarat că au o disabilitate, față de 14,0% în 2022.
- 72,4% lucrează la gradul de Executive Officer (EO) și peste, în creștere de la 71,8% în 2022 și 55,8% în 2013.
- Vârsta media a persoanelor angajate în sectorul public este de 44 de ani.
- Cel mai mare număr de angajați s-a înregistrat în nord vestul Angliei unde sunt în prezent 67.110 de angajați, în creștere de la 64.305 în 2022.
- Salariul mediu anual este de £31.920 pe an, în creștere cu £1.810 (6.0%) față de 2022.
- În 2022/23 noii angajați din Servicul Civil sunt de 56.760, mai puțin decât în 2021/22 când au fost 69.400.
- Piața muncii este în continuă mișcare în Regatul Unit, iar în 2022/23, 46.080 de oameni au decis să plece din sectorul public, în creștere de la 44.215 în 2021/22.
La TransferGo, îți oferim garanția că banii tăi ajung rapid și în siguranță la cei dragi. Și îți mai oferim ceva. Respectul pentru lupta ta pentru că știm cât Valorezi pentru România! Descarcă-ți aplicația TransferGo și alătură-te celor peste 3,5 milioane de utilizatori din întreaga lume!
Alte beneficii profesionale în Serviciul Civil
Un post în Serviciul Civil aduce o serie de avantaje care contribuie la obținerea unui echilibru mai bun între viața profesională și cea personală, consolidează siguranța financiară pe termen lung și susține dezvoltarea carierei.
Funcțiile și profesiile sunt variate și în ce privește dezvoltarea profesională a funcționarilor publici, din septembrie 2020, a fost lansat un nou program pentru progres în carieră – Government Skills & Curriculum Unit Programme for Civil Servants – ce include:
- Fundamentele Administrației Publice – Aptitudini și cunoștințe pe care angajații trebuie să le aibă când încep să lucreze în serviciul public și să aibă acces de-a lungul carierei.
- Lucrul în Guvern – Un modul care sprijină persoanele și echipele din care fac parte să își facă bine treaba, având acces la informații importante pentru eficientizarea lucrului și a evoluției profesionale.
- Conducere și Management – Dezvoltarea abilităților pentru a crea manageri și lideri prin programe formale și prin dobândirea de experiență.
- Specializare – Dezvoltarea expertizei angajaților prin specializări, pornind de la momentul exercitării funcției la etapa devenirii unui profesionist un experiență și apoi expert.
- Cunoașterea aprofundată a unui domeniu specific – Presupune expertiză într-o arie specifică a Guvernului, cu istoric profesional în politicile publice din Regatul Unit.
Posibilitatea de a lucra full-time, part-time sau job share
Un avantaj semnificativ este flexibilitatea programului de lucru, care include atât varianta full-time, cât și programul part-time, orele comprimate și opțiunea de a împărți cu altcineva îndatoririle de la locul de muncă (job share). Aceasta din urmă este o modalitate de lucru în care doi angajați colaborează pentru a împărți responsabilitățile unui post cu normă întreagă, cu plata și beneficiile alocate proporțional în funcție de numărul de ore lucrate. De obicei, această opțiune este luată în considerare în situații în care angajatul devine părinte sau cazul în care preia responsabilități de îngrijire a unei alte persoane. Poate fi vorba și de o schimbare în starea de sănătate care necesită o ajustare în modelul de lucru sau apropierea de vârsta de pensionare.
Schemă de pensii care oferă angajaților contribuții generoase
Angajații din Serviciului Civil au acces și la o schemă de pensii care oferă contribuții generoase din partea angajatorului și unele dintre cele mai scăzute contribuții din partea membrilor din sectorul public.
Poliția, NHS, Armata nu fac parte din Serviciul Civil
Deși cuprinde o gamă largă de funcții, este important de menționat că Serviciul Civil nu include miniștrii Guvernului, care sunt numiți politic, membrii ai Forțelor Armate Britanice, ofițerii de poliție sau oficialii administrațiilor locale. Nici entitățile guvernamentale non-departamentale ale Casei Parlamentului, angajații Serviciului Național de Sănătate (NHS), Televiziunea Națională (BBC) și personalul Casei Regale nu sunt considerați parte a Serviciului Civil.
Știai că?
- Aproximativ 522.000 de persoane lucrau în Serviciul Civil în trimestrul al doilea al acestui an, reprezentând perioada 1 aprilie – 30 iunie 2023.
- Simon Case este Secretar de Cabinet al Primului Ministru și Șeful Serviciului Civil din Marea Britanie.
La final, dacă ți-a prins bine articolul și ai aflat ceva folositor din el,
dă-l mai departe printr-un share pe Facebook și WhatsApp,
sau orice alt mijloc de social media pe care-l folosești.