Paza bună: Cum te ferești de o fraudă cu carduri bancare?
Pentru că avem mare grijă de siguranța ta și a banilor tăi, am pregătit în acest articol câteva informații foarte utile despre ce este un caz de fraudă cu carduri bancare. Nu numai asta, dar îți dăm și câteva sfaturi de cum poți să te ferești de așa ceva. Cu cât ești mai bine informat, cu atât știi să te protejezi mai bine. Vorba aceea, paza bună trece primejdia rea! Mai ales că, ce care fac înșelătorii au devenit din ce în ce mai inventivi și mai pricepuți în a pune la care o fraudă cu carduri bancare.
Aici la TransferGo vrem să îți facem viața departe de casă cât mai ușoară. Nu doar prin costurile noastre de transfer, care sunt printre cele mai mici pe care le poți avea atunci când transferi bani online și prin siguranța pe care ți-o oferim, dar și prin toate aceste informații pe care le pregătim pentru tine.
În ordinea priorităţilor: câte feluri de fraudă cu carduri bancare știi?
Sunt două feluri de fraudă cu carduri bancare și e bine să știi exact ce e fiecare. Astfel, avem așa:
- Skimming: copierea datelor de pe card la bancomat sau POS
- Phishing: furarea de numere de card sau de parole și alte informații bancare (furarea „identității bancare”)
Skimming-ul: Copierea datelor de pe card
Skimming-ul este atunci când cineva copiază datele de pe banda magnetică a cardului tău. Banda magnetică a unui card bancar este ca un fel de hard disk pe care sunt stocate date importante. Acum, există o serie de dispozitive electronice speciale, cu care fraudatorii reușesc să copieze datele atunci când tu îți folosești cardul fie la ATM, fie la POS.
- La ATM: pe crăpătura în care introduci cardul a fost instalat un astfel de dispozitiv. Totodată, se mai poate întâmpla și să fi fost instalată o tastatură falsă. Această tastatură falsă conține un mecanism de copiere a datelor. Nu în ultimul rând, l ATM ar putea fi instalată o mini-cameră video care înregistrează PIN-ul atunci când îl tasetzi.
- La POS (când plătești cu cardul): în momentul în care faci o plată la un comerciant și ulterior cardul este trecut și printr-un alt dispozitiv pentru a copia informațiile de pe banda magnetică.
Ce faci ca să te ferești de skimming?
Sigur că poți să ai grijă și să te ferești de skimming. Iată ce ai de făcut pentru asta:
- Te asiguri că tastatura și fanta în care introduci cardul sunt fixe (nu detașabile). Dacă sunt false, tastatura sau partea ATM-ului ce conține crăpătura de introducere a cardului sunt detașabile. Poți încerca să le miști îni sus și în jos, sau pe orizontală. Dacă se mișcă, înseamnă că sunt false.
- ATM-ul are urme de lovituri, adeziv, diverse mecanisme conectate sau cutii ori stative de fluturași cu reclame.
- În cazul încercărilor de fraudă la un magazini, casierul va încerca să umble cu cardul tău undeva unde tu nu poți vedea. Nu lași vânzătorul să plece cu cardul tău. Casierul trebuie să țină POS-urile la vedere. Tu trebuie să poți vedea cardul atunci când plătești
- Nu îți notezi PIN-ul pe card, în agenda telefonului sau pe o bucată de hârtie pe care o ții lângă card.
- Ceri de la vânzător chitanțele pentru tranzacțiile efectuate, chiar dacă nu au fost aprobate.
- Ai grijă cu persoanele care-ți oferă “ajutor” la retragerea de numerar de la ATM sau la aparente “erori” ale bancomatului.
- De fiecare dată când introduci PIN-ul, acoperi cu cealaltă mână tastatură.
- Verifici lunar extrasul de cont, astfel încât dacă observi tranzacții suspecte să poți să suni la banca cât mai repede.
Știm că mutarea într-o altă țară înseamnă multe eforturi.
Înseamnă curajul de a pleca și de a fi departe de cei dragi.
Și tocmai de aceea, te ajută să știi că banii tăi sunt în siguranță.
Ai nevoie să transferi bani simplu, rapid și fără comisioane bancare exagerate în România și nu numai.
Phishing-ul: Furarea „identității bancare”
Phishing-ul este atunci când cineva îți fură banii sau identitatea bancară, ca urmare a faptului că tu i-ai transmis numere de carduri de debit sau credit, informații bancare sau parole
Ce faci că să te ferești de phishing?
- Atenție! Banca nu îți va cere niciodată prin email sau online transmiterea/ actualizarea datelor tale personale.
- Email-urile falsificate sunt impersonale şi ajung de cele mai multe ori în fișierul Spam.
- Email-urile de phishing conțin de obicei mesaje sub formă:
„URGENT! Dacă nu raspundeți în 24 de ore, contul d-voastră va fi închis/blocat!”
În practica băncilor nu există o astfel de procedură.
La TransferGo, îți oferim garanția că banii tăi ajung rapid și în siguranță la cei dragi.
Și îți mai oferim ceva. Respectul pentru lupta ta pentru că știm cât Valorezi pentru România!
Descarcă-ți aplicația TransferGo și alătură-te celor peste 3,5 milioane de utilizatori din întreaga lume!