Cum să-mi gestionez cât mai bine banii?
A avea cunoștințe despre administrarea înțeleaptă a banilor este un lucru de foarte mare valoare, cu atât mai mult cu cât trăim vremuri incerte. Tu știi cum să-ți gestionezi cât mai bine banii? Ții o socoteală a cheltuielilor pe care le faci? Știi dacă și pe ce cheltui mai mulți bani decât ar fi necesar? Și, mai ales, știi ce ai putea să faci, acum, imediat, că să-ți gestionezi cât mai bine banii? În articolul de astăzi venim cu câteva informații importante pentru gestionarea înțeleaptă a banilor tăi.
Aici la TransferGo vrem să îți facem viața departe de casă cât mai ușoară. Nu doar prin costurile noastre de transfer, care sunt printre cele mai mici pe care le poți avea atunci când transferi bani online și prin siguranța pe care ți-o oferim, dar și prin toate aceste informații pe care le pregătim pentru tine.
Ce înseamnă să îmi gestionez cât mai bine banii?
Mai întâi, trebuie să înțelegem ce înseamnă să îți gestionezi banii. Să îți gestionezi banii înseamnă să te ocupi de banii tăi cu grijă. Înseamnă, așadar, să ai grijă câți bani câștigi și câți bani cheltui, astfel încât să poți fi acoperit, ideal, în orice situație.
Mai apoi, să îți gestionezi cât mai bine banii înseamnă în primul rând să îți fie foarte clar care sunt cheltuielile esențiale și care îți sunt cheltuielile neesențiale. Cu alte cuvinte, care sunt cheltuieli importante și absolut necesare și care sunt cheltuieli neimportante și care suporta amânare.
După aceea, înseamnă să știi în orice moment câți bani ai cheltuit luna asta și câți bani mai ai din salariu. Nu în ultimul rând, înseamnă să poți să-ți planifici un fond de cheltuieli de urgență și să te asiguri că ai astfel de bani puși bine de-o parte.
Dacă începi cu aceste trei lucruri, ești pe drumul bun către a-ți gestiona cât mai bine banii!
Care sunt cheltuielile esențiale?
Cheltuielile esențiale sunt acelea care te țin în siguranță. Altfel spus, sunt cheltuielile pe care dacă nu ți le mai poți permite, stabilitatea vieții tale este în pericol. Cheltuielile esențiale sunt cele pe care trebuie să le poți acoperi întotdeauna, chiar și atunci când treci printr-o criză cu banii.
Principalele cheltuieli esențiale sunt:
- Chiria (sau rata la banca, dacă ai un credit pentru casă)
- Utilitățile (întreținere, lumină, gaze)
- Mâncarea
- Medicamente și tratamentele medicale (dacă sunt lunare)
- Școlarizarea copiilor
- Transport (mașină sau transportul în comun)
- Alte datorii care, atât timp cât nu sunt plătite cât mai curând, generează și mai multe datorii.
Datoriile, de altfel, sunt primele cheltuieli esențiale de care trebuie să te ocupi. Întotdeauna caută, în primul rând, să îți plătești toate datoriile pe care le ai. După aceea te poți gândi la a pune un ban deoparte.
Care sunt cheltuielile neesențiale?
Cheltuielile neesențiale sunt acelea fără de care poți continuă să trăiești fără grijă. Cu alte cuvinte, sunt banii pentru cumpărături care suferă amânare, chiar și pentru luni de zile.
Cheltuieli neesențiale pot fi:
- Haine și pantofi noi
- Gadgeturi noi (telefon mobil, de exemplu)
- Articole de cosmetică
- Ieșiri în oraș
- Vacanțe
- Articole de decorațiuni în casă
Acestea sunt cheltuieli pe care e înțelept să le faci doar după ce ți-ai acoperit cheltuielile esențiale și ai pus deoparte bani pentru economii. Da, economiile trec înaintea cheltuielilor neesențiale!
Oricât de puțin poți, caută întotdeauna să pui bani pentru economii deoparte. Și mai bine, fă-ți un obicei lunar din asta. Primul lucru, când ai luat banii, pune o suma de bani deoparte. Banii pentru economii e bine să fie undeva între 10% și 20% din salariul tău net. Cu cât câștigi mai mult, cu atât poți pune mai mulți bani deoparte.
Știm că mutarea într-o altă țară înseamnă multe eforturi.
Înseamnă curajul de a pleca și de a fi departe de cei dragi.
Și tocmai de aceea, te ajută să știi că banii tăi sunt în siguranță.
Ai nevoie să transferi bani simplu, rapid și fără comisioane bancare exagerate în România și nu numai.
Să-mi gestionez cât mai bine banii înseamnă să câștig cât mai mult?
Nu, să îți gestionezi cât mai bine banii nu înseamnă neapărat să câștigi mai mult. De fapt, cel mai bine înveți să fii înțelept cu banii atunci când aceștia sunt numărați.
Ce este important este să te asiguri că suma cheltuielilor esențiale nu depășește 50% din venitul tău lunar net. Altfel spus, ce dai pe casă, mâncare, medicamente, transport și școala copiilor, adunat, să nu fie mai mult de jumătate din cât câștigi. E important, prin urmare, să îți găsești o casă cu chirie pe care ți-o poți permite în această limită. La fel, e important să te folosești de transportul în comun dacă mașina personală este o cheltuială prea mare pentru tine și familia ta.
La TransferGo, îți oferim garanția că banii tăi ajung rapid și în siguranță la cei dragi.
Și îți mai oferim ceva. Respectul pentru lupta ta pentru că știm cât Valorezi pentru România!
Descarcă-ți aplicația TransferGo și alătură-te celor peste 3,5 milioane de utilizatori din întreaga lume!
Ce este fondul de rezervă sau fondul de urgență?
Fondul de rezervă sau fondul de urgență reprezintă economii pe care le ții într-un cont de care nu te atingi. Sunt banii albi pentru zile negre! Este recomandat ca în fondul de urgență să ai minim de trei ori suma cheltuielilor esențiale.
Ideal este să reușești să pui deoparte un fond de urgență în valoare de șase ori suma cheltuielilor esențiale. Aceștia vor fi banii cu care vei putea trăi șase luni, dacă rămâi fără venit. Tot din acest fond vei putea să plătești pentru o urgență medicală, dacă nu ai asigurare, sau să faci o cheltuială mare neprevăzută, cum ar fi nevoia de a face un drum în țară pe neașteptate.