Cum aplic pentru National Insurance Number (NiNo)
Oricine dorește să lucreze în Marea Britanie trebuie să aibă National Insurance Number (NI / NiNo). Acesta este un număr unic de identificare pe care HMRC (Autoritatea Fiscală Britanică) și Departamentul de Muncă și Pensii îl folosesc pentru a identifica și înregistra contribuțiile la bugetul de stat. Practic, este un număr unic de identificare care centralizează contribuţiile sociale plătite în UK. Numărul de asigurare națională este unic pentru tine pe tot parcursul vieții, fără a reprezenta însă o formă de identitate.
Citește cu încredere mai departe pentru a afla informațiile esențial de cunoscut atunci când aplici pentru National Insurance Number.
Aici la TransferGo vrem să îți facem viața departe de casă cât mai ușoară. Nu doar prin costurile noastre de transfer, care sunt printre cele mai mici pe care le poți avea atunci când transferi bani online și prin siguranța pe care ți-o oferim, dar și prin toate aceste informații pe care le pregătim pentru tine.
Informații pe scurt despre NiNo
Oricine dorește să lucreze în Marea Britanie trebuie să aibă un National Insurance Number
Trebuie să locuiești în Marea Britanie, să ai drept de muncă și fie să lucrezi deja, fie să fii în căutarea unui loc de muncă ori să ai o ofertă de muncă, ca să poți aplica pentru unul.
Angajatorii cer acest număr înainte de angajare, deși poți începe munca dacă dovedești că ai aplicat pentru NiNo. Contribuțiile sociale și taxele vor fi deduse de fiecare dată când ești plătit.
NiNo nu expiră. Este valabil până când părăsești definitiv Marea Britanie.
Cum se obține NiNo
Pentru a obține un număr de asigurare națională, trebuie să faci o cerere online. În momentul depunerii cererii, va trebui să-ți dovedești identitatea.
Documentele de care vei avea nevoie
Dacă ai oricare dintre următoarele documente, este bine să le pregătești înainte de a începe:
- pașaport din orice țară
- permis de ședere biometric (BRP)
- cartea de identitate
Este posibil să fie nevoie să introduci informații din unul sau mai multe dintre aceste documente în cererea de aplicare.
Chiar dacă nu ai niciunul dintre aceste documente, poți depune în continuare o cerere. Este însă posibil să trebuiască să mergi personal la o întâlnire pentru a-ți dovedi identitatea.
Știm că mutarea într-o altă țară înseamnă multe eforturi.
Înseamnă curajul de a pleca și de a fi departe de cei dragi.
Și tocmai de aceea, te ajută să știi că banii tăi sunt în siguranță.Ai nevoie să transferi bani simplu, rapid și fără comisioane bancare exagerate în România și nu numai.
Ce se întâmplă după ce aplici
După ce aplici, vei primi un e-mail cu numărul de referință al aplicației tale. Emailul îți va spune dacă trebuie să faci alte dovezi de identitate.
După ce ți-ai dovedit identitatea, poate dura până la patru săptămâni pentru a primi numărul de asigurare națională.
Informații complete despre asigurări sociale și despre procesul de alocare a numărului de asigurare națională în regatul Unit pot fi consultate aici : gov.uk/national-insurance/your-national-insurance-number.
Cine trebuie să știe numărul meu de asigurare națională?
Este posibil ca următoarele entități să aibă nevoie să-ți cunoască numărul de asigurare națională:
- HMRC
- angajatorii și furnizorii de pensii
- DWP
- consiliul local
- compania de împrumuturi pentru studenți
- bănci și societăți de construcții
Este recomandat să nu dai numărul tău de asigurare națională nimănui care nu are nevoie să-l cunoască.
Nu ai nevoie de NiNo pentru a te înscrie în programul EUSS.
Util de știut
Una din cele mai comune probleme pe care noii veniți le au la aplicarea pentru NiNo este lipsa unei adrese permanente. De aceea este important să obții o dovadă de adresă cât mai repede după ce ai intrat în Marea Britanie, astfel încât să poți să lucrezi legal aici.
La final, dacă ți-a prins bine articolul și ai aflat ceva folositor din el,
dă-l mai departe printr-un share pe Facebook și WhatsApp,
sau orice alt mijloc de social media pe care-l folosești.