Ce este NemKonto în Danemarca și cum obții unul?
Pentru a-ți primi salariul și plățile din sectorul public, în Danemarca ai nevoie de un cont NemKonto (Easy Account). Prin urmare, toți cetățenii și companiile înregistrate în Danemarca trebuie să aibă un NemKonto. Ce este un NemKonto? Este un cont bancar normal, pe care îl înregistrezi drept acest NemKonto, cum este el gândit în sistemul fiscal danez.
Aici la TransferGo vrem să îți face viața departe de casă cât mai ușoară! Nu doar prin tarifele noastre de transfer care sunt printre cele mai mici care există și la un nivel de securitate care este foarte ridicat, dar și prin toate aceste informații pe care le pregătim pentru tine. În acest articol îți spunem ce ai de făcut ca să ai un astfel de NemKonto, odată ajuns în Danemarca să muncești.
Ce este și cum se atribuie NemKonto în Danemarca?
Am aflat că un NemKonto în Danemarca este un cont bancar normal pe care îl declari drept NemKonto. Ca să poți face acest lucru, trebuie să te hotărăști pe care dintre conturile tale bancare vrei să-l folosești drept NemKonto.
Odată ce te-ai hotărât, poți stabili un NemKonto în unul dintre următoarele moduri:
- Să ți-l creezi singur pe NemKonto.dk, dacă ai un NemID sau o semnătură digitală (faci click pe „Log ind som borger” numită „Selvbetjening”)
- Contactezi banca daneză și spui ce cont să-ți aloce drept NemKonto.
Aici la TransferGo vrem să îți facem viața departe de casă cât mai ușoară. Nu doar prin costurile noastre de transfer, care sunt printre cele mai mici pe care le poți avea atunci când realizezi un transfer de bani online și prin siguranța pe care ți-o oferim, dar și prin toate aceste informații pe care le pregătim pentru tine.
Schimbare în procesul de creare individuală (Selvbetjening)
Începând cu 19 aprilie 2021, a fost introdusă o etapă suplimentară de aprobare pentru atribuirea unui NemKonto prin soluția de auto-creare. Scopul acestei modificări este acela de a evita insecuritatea legată de riscul de fraudă cu NemKonto. Totodată, se evită insecuritatea legată de furtul de identitate (în cazul în care NemID ar fi folosit abuziv pentru a schimba un NemKonto).
În consecință, când cineva atribuie astăzi un NemKonto prin soluția de auto-creare (Selvbetjening), i se va trimite o scrisoare fizică cu un cod. Doar cu acest cod specificat în scrisoarea de activare trimisă fizic se va putea activa NemKonto-ul creat.
Notă: Dacă aștepți o plată de la o autoritate publică și ai nevoie ca NemKonto să iți fie activat mai rapid, trebuie să suni sau să mergi la bancă.
Dacă vrei să înregistrezi un cont bancar străin ca NemKonto, poți face și acest lucru.
Știm că mutarea într-o altă țară înseamnă multe eforturi. Înseamnă curajul de a pleca și de a fi departe de cei dragi. Și tocmai de aceea, te ajută să știi că banii tăi sunt în siguranță. Ai nevoie să faci un transfer de bani online simplu, rapid și fără comisioane bancare exagerate în România și nu numai.
Cum să înregistrezi un cont bancar străin ca NemKonto
Cu NemID
Cea mai ușoară modalitate este să folosești NemID. Faci click pe „Log ind som borger” în caseta din dreapta numită „Selvbetjening”. De acolo, poți aloca un cont bancar străin ca NemKonto, făcând click pe „udenlandsk NemKonto”.
NemID este o autentificare securizată pe care o poți utiliza atunci cand faci diverse operațiuni online. De exemplu, dacă folosești servicii bancare online, ai nevoie de NemID. Nu trebuie să fiți cetățean danez pentru a obține acest NemID, dar trebuie să ai un număr CPR și o identificare validă.
Dacă nu ai NemID și vrei să-l obții, aici găsești informațiile necesare: https://www.nemid.nu/dk-en/ (în limba engleză).
Fără NemID
Dacă vrei să Înregistrezi un cont bancar străin ca NemKonto și nu ai NemID pentru a utiliza Selvbetjening, va trebui să furnizezi următoarea documentație către nemkonto.dk (https://nemkonto.dk/):
- Cel mai nou formular de înregistrare Nemkonto Form Citizens (în limba engleză), pe care îl poți descărca de aici: https://bit.ly/NemKontoDK
Formularul de înregistrare trebuie să conțină una dintre următoarele modalități de legalizare:
- Semnătură legalizată de către un notar sau un avocat.
- Semnătura a doi martori.
2. O copie a actului de identitate
Documentația trebuie trimisă prin poștă la adresa:
- NemKonto Support
- Lauritzens Plads 1
- 9000 Aalborg
- Danemarca
Citește și Ce este un număr CPR în Danemarca și cum obții unul?
La final, dacă ți-a prins bine articolul și ai aflat ceva folositor din el, dă-l mai departe printr-un share pe Facebook și WhatsApp, sau orice alt mijloc de social media pe care-l folosești.
Spor la bani de la noi de la TransferGo!